عطر شالیزار
عطر شالیزار

عطر شالیزار

روحی

یاد دارم - پروین اعتصامی

َ

 یاد دارم ....



یاد دارم یک غروب سرد سرد  /  میگذشت از کوچه ی ما دوره گرد

دوره گردم کهنه قالی میخرم  /  دست دوم جنس عالی میخرم

کاسه و ظرف سفالی میخرم  /  گر نداری کوزه خالی میخرم

اشک در چشمان بابا حلقه بست  /  عاقبت آهی کشید بغضش شکست

اول سال است و نان در سفره نیست  /  ای خدا شکرت ولی این زندگیست

بوی نان تازه هوش مارا برده بود  /  اتفاقا مادرم هم روزه بود

دیدم چهره اش لک برداشته  /  دست زیبایش ترک برداشته

سوختم دیدم که بابا پیر بود  /  بدتر از او خواهرم دلگیر بود

باز آواز درشت دوره گرد  /  پرده ی اندیشه ام را پاره کرد

دوره گردم کهنه قالی میخرم  /  کاسه و ظرف سفالی میخرم

خواهرم بی روسری بیرون دوید  /  گفت آقا سفره خالی میخرید؟

نظرات 1 + ارسال نظر
مهرشاد قرباندوست 1391,10,26 ساعت 10:36

با سلام و سپاس.
واقعا زیبا بود. یک بار این شعر را شنیده بودم که توسط یک مجری در برنامه ای خوانده شد.
امروز خوشحال شدم وقتی این شعر رو دیدم. سپاسگذارم.

سلام -فکر کنم درد جامعه باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد