عطر شالیزار
عطر شالیزار

عطر شالیزار

روحی

همایون خرم دارفانی را وداع گفت

همایون خرم از چهره های ماندگار موسیقی اصیل ایرانی خالق "تو ای پری کجایی" ،"امشب در سر شوری دارم" و ... در شامگاه 28دی ماه دار فانی را وداع گفت. روحش شاد



تو ای پری کجایی؟
شعر:هوشنگ ابتهاج (ســــایه )
خواننده:حسین قوامی"فاخته ای"1354
آهنگ:همایون خرم،تنظیم برای پیانو:جواد معروفی
دستگاه:همایون
آهنگ متن این اجرا،پیانو:سامان احتشامی از آلبوم" پری کجایی"


شبی که آوایِ نیِ تو شنیدم
                                چو آهوی تشنه پیِ تو دویـدم
دوان دوان تا لبِ چشمه رسیدم
                               نشانه ای از نی و نغمه ندیدم

              تو ای پری کجایی؟
                                   که رخ نمی نمایی
              از آن بهشت پنهان
                                    دری نمی گشـایی

من همه جا،پی ِ تو گشته ام
                                از مَه و مِهر،نشان گرفته ام
بوی تو را،زِ گُل شنیده ام
                                 دامنِ گــــــل،از آن گرفته ام

              تو ای پری کجایی؟
                                   که رخ نمی نمایی
              از آن بهشت پنهان
                                    دری نمی گشایی

دلِ من،سرگشته ی توست
            نفســم؛آغشته ی توست
                  به باغِ رویاها،چو گُلت بویم
                              در آب و آئینه،چو مَهت جویم
                  تو ای پری کجـــــــایی

در این شبِ یلدا،ز پی ات پویم
                           به خواب و بیداری،سخنت گویم
                   تو ای پری کجـــــــایی

مَـــــه و ستاره دردِ من می دانند
                            که همچو من پیِ تو سرگردانند
شبــــی کنارِ چشمــه پیدا شـــــو
                             میانِ اشــکِ من چو گل وا شو

                تو ای پری کجایی؟
                                     که رخ نمی نمایی
                از آن بهشت پنهان
                                      دری نمی گشایی

نظرات 2 + ارسال نظر
فرشید 1391,10,29 ساعت 10:05 http://samadl.com/index.php

سلام عزیزم. وبت جالبه خوشحال میشم به منم سر بزنی و نظرت خود رو بگی(منتظرما)
http://samadl.com/index.php

سلام تشکر -حتما

مهرشاد قرباندوست 1391,10,30 ساعت 10:05

با سلام و سپاس. خبر درگذشت این بزرگمرد موسیقی ایرانی را صبح روز جمعه از خبرگزاریها خواندم. واقعا متاثر شدم.
کارهای او در برنامه گلها فراموش نشدنی است.

سلام-متاسفانه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد