درمان استرس بیش از حد

درمان استرس بیش از حد

 
 

 

افسردگی، اضطراب، الکلیسم، خودبیمارانگاری ( hypochondriasis )، بی‌خوابی و ... همه نامهای مختلفی هستند که به عوارض استرس بیش از حد داده شده است. در گذشته، هر یک از اینها، یک بیماری جداگانه در نظر گرفته می‌شد ولی اکنون ما می‌دانیم که همه آنها پیامدهای درست کار نکردن پیام‌آوران شادی در مغز و تلاش ناکام انسان برای رفع آنها از طریق استفاده از نیروبخش‌ها و آرام‌بخش‌ها هستند. یکی از دستاوردهای مهم دهه 1990، درک ما از چگونگی کارکرد همه اینهاست. ما اکنون ابزارهایی در اختیار داریم که می‌تواند به فرد کمک کند تا از دست استرس بیش از حد رهایی یابد و سلامتی خود را بازیابد.

بزرگترین اشتباهی که برای مقابله با استرس خود می‌توانید مرتکب شوید، استفاده از نیروبخش‌ها برای تقویت پیام‌آوران شادی مغزتان است. با این کار، خود را سوار الاّکلنگی می‌کنید که دائم بالا و پائین می‌رود و هیچگاه به تعادل نمی‌رسد. گاهی احساس راحتی و خوبی و بیشتر وقتها احساس مریضی و ناراحتی.

کاری که باید انجام دهید، متوقف ساختن استفاده از نیروبخش‌ها، پائین آوردن سطح استرس خود و فرصت دادن به بدنتان برای متعادل ساختن دوباره خود است.

پس راه درمان استرس بیش از حد، کاهش فشار و بار استرس خود است. در زیر 10 روش ساده برای این کار ارائه شده است:

1- به زندگی خود نظم و ترتیب بدهید 
کسانی که از استرس بیش از حد رنج می‌برند، «ساعت بدن‌شان» دچار اختلال شده است. تنظیم مجدد ساعت بدن برای خواب آرام، سرحال بیدار شدن و احساس راحتی و خوبی داشتن ضرورت دارد. زمان مشخصی برای خوابیدن و بیدار شدن خود تعیین کنید. 2 تا 3 هفته طول می‌کشد تا ساعت بدن شما خود را با آن تنظیم کند. برنامه زمانبندی خود را دقیقاً رعایت کنید. تا وقتی ساعت بدن شما دوباره به کار نیافتد، مشکل خواب شما حل نخواهد شد. اگر 45 دقیقه پس از آن که به بستر رفتید هنوز خوابتان نبرده بود، بلند شوید و کتاب بخوانید یا کارهای خانه را انجام دهید. دیر یا زود خوابتان خواهد گرفت. هر شب در ساعت مقرّر به رختخواب بروید. با کاهش سطح استرس، ساعت بدن شما کارش را آغاز خواهد کرد و به تدریج خود را با زمانبندی خواب شما تطبیق خواهد داد. صبور باشید و فراموش نکنید که این فرایند چند هفته‌ای طول خواهد کشید.

2- به خودتان فرصت استراحت بدهید 
شما باید زمان کافی در اختیار بدنتان برای بازسازی خود و تولید مجدّد پیام‌آوران شادی قرار دهید. اگر از عوارض استرس بیش از حد مانند خستگی، درد، اضطراب، مشکل خواب، افسردگی و ... رنج می‌برید به بدنتان فرصت التیام و بهبودی بدهید. 

هر روز صبح لیست کارهایی که می‌خواهید در آن روز انجام دهید را تهیه کنید....

سپس نصفه پائین آن لیست را پاره کنید و دور بریزید!

3- از فشار فعالیتها و درگیریهای اجتماعی خود بکاهید 
بگذارید کس دیگری ناهار خانواده در تعطیلات آخر هفته را درست کند. این هفته فقط یکروز از خانه بیرون بروید. به میهمانان شهرستانی خود که همیشه انتظار دارند در منزل شما اقامت کنند بگوئید که «بعد از این که در هتل اتاق گرفتند به شما تلفن کنند.»

بیشتر از گذشته به درخواستهایی که از سوی دیگران برای گرفتن وقت شما به عمل می‌آید «نه» بگوئید.

4- هر تغییری در محیط زندگی خود را به تعویق بیاندازید 
یادتان نرود که تغییر، استرس است. بنابراین آرام بگیرید و هر نوع تغییر بزرگی را به تعویق بیاندازید. مثلاً تغییر دکوراسیون خانه یا اسباب‌کشی به یک خانه جدید. تغییر در محیط زندگی، حتی اگر آن تغییر برایتان خوشایند باشد، یک استرس عمده است و حداقل 25 نمره به مقدار استرس شما می‌افزاید و چنانچه دشواریهای مالی هم به همراه داشته باشد می‌تواند تا 65 نمره افزایش یابد.

وقتی در نظر بگیرید که می‌خواهید سطح استرس خود را به 150 یا پائین‌تر از آن برسانید، آنگاه خواهید دید که چقدر به تعویق انداختن یک تغییر در محیط زندگی برای دستیابی به این هدف مفید است.

5- ساعت حضور خود در محیط کار یا تحصیل را کاهش دهید 
کار یا تحصیل بیش از 40 ساعت در هفته، 40 نمره به مقداراسترس شما می‌افزاید، به خودتان مرخصی بدهید.

6- رژیم استرس بیش از حد

•  مقدار قند خون خود را ثابت نگه دارید. 
کسانی که دچار استرس بیش از حد هستند تقریباً همیشه به استفاده از قند به عنوان یک نیروبخش روی می‌آورند. در نتیجه، قند خون آنها بالا و پائین می‌شود. بنابراین، مهمترین نکته رژیمی، ثابت نگه‌داشتن مقدار قند خون و جلوگیری از نوسان آن است. قند مورد نیاز بدن خود را از ترکیبات کربوهیدرات مثل برنج، پاستا، نان، سیب‌زمینی و غلات تامین کنید. این‌گونه مواد غذایی به کندی توسط بدن شکسته می‌شوند و قند موجود در آنها در مدّت زمانی طولانی آزاد می‌شود. خوردن وعده‌های بیشتر غذای کم به جای یکی دو وعده غذای زیاد نیز به ثابت‌ نگه‌داشتن میزان قند خون کمک می‌کند.

•  سبزیجات بیشتری بخورید. 
تولید سروتونین (یکی از پیام‌آوران شادی) توسط مغز شما، به رژیم غذایی‌تان وابسته است. خوردن سبزیجات بیشتر، تولید سروتونین توسط مغز شما را می‌تواند افزایش دهد. این افزایش به دلیل جذب بهتر آمینواسید «اِل تریپتوفان» است. سبزیجات دارای این مادّه به صورت طبیعی هستند. گوشت هم شامل «ال تریپتوفان» هست ولی هنگامی که شما گوشت می‌خورید، این آمینواسید باید با بسیاری آمینواسیدهای دیگر برای جذب شدن به رقابت بپردازد که غالباً در این رقابت بازنده می‌شود. در نتیجه، با خوردن سبزیجات، جذب بهتر و مطمئن‌تری از «ال تریپتوفان» خواهید داشت. به عبارت ساده‌تر، ناهار سالاد بخورید!

•  ویتامین و مواد معدنی به قدر کافی به بدنتان برسانید. 
می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید. قرصهایی با این ترکیبات در همه داروخانه‌ها در دسترس است. بهتر است روزی یک قرص مصرف کنید.

ویتامین A

5000 واحد

ویتامین B12

9 میکروگرم

منگنز

5 میلی‌گرم

ویتامین E

30 واحد

ویتامین D

400 واحد

پتاسیم

30 میلی‌گرم

ویتامین C

تا 250 میلی‌گرم

بیوتین

45 میکروگرم

کلرید

2/27 میلی‌گرم

اسیدفولیک

400 میکروگرم

کلسیم

162 میلی‌گرم

کرومیم

25 میکروگرم

ویتامین B1

25/2 میلی‌گرم

فسفر

125 میلی‌گرم

سِلنیم

25 میکروگرم

ویتامین B2

6/2 میلی‌گرم

آهن

27 میلی‌گرم

مولیبدن

25 میکروگرم

نیاسینامید

20 میلی‌گرم

ید

150 میکروگرم

روی

15 میلی‌گرم

ویتامین B6

3 میلی‌گرم

منیزیم

100 میلی‌گرم

   

ویتامین K

125 میکروگرم

مس

2 میلی‌گرم

 

 

7- استفاده از نیروبخش‌ها را کاهش دهید 
نگران واکنش‌های نشانه‌ای باشید. توصیه می‌کنیم نیروبخش‌ها را از خانه‌تان و هر محل دیگری که به سادگی در دسترس باشند خارج سازید. توجه داشته باشید که حتی موقعی که واقعاً تصمیم گرفته‌اید مصرف نیروبخش‌ها را کاهش دهید، دیدن یک شیرینی می‌تواند به خوردن آن منجر شود، پیش از آن که بتوانید جلوی خود را بگیرید!

8- جلوی حساسیت‌تان را بگیرید 
حساسیت (آلرژی) یک منبع عمده استرس برای بسیاری از افراد است. اگر چیزهایی هست که در شما تولید حساسیت می‌کند از آنها دوری کنید.

9- به یک ورزش مفرّح بپردازید – به مغز خود استراحت بدهید 
یک ورزش مفرّح، ترجیحاً ورزشی که شما را در ارتباط با آدمهای دیگر قرار دهد را شروع کنید. ارزش این ورزش، سه بار در هفته از 20 دقیقه تا 2 ساعت، زایدالوصف است. این کار، پیام‌آوران شادی در مغز شما را به نحو آرام و مداومی تقویت خواهد کرد. و شما به سرعت بهتر شدن حالتان را حس خواهید کرد. ورزش خاصیت دیگری هم دارد. اغلب مردم به هنگام ورزش کردن، عصبانی نمی‌شوند. بنابراین، سلولهای عصبی مربوطه در مغز استراحت خواهند کرد و زمان لازم برای تجدید ذخیره‌سازی پیام‌آوران شادی را خواهند یافت. راههای دیگری نیز برای «استراحت دادن به مغز» وجود دارد. گوش کردن به موسیقی، رقصیدن، کتاب خواندن، کار بر روی صنایع دستی، نواختن یک ساز، مدیتیشن و یوگا نیز استرس را تسکین می‌دهند. به طور کلی، هر فعالیتی که تمرکز حواس شما را به موضوعی بجز مشکلات زندگی معطوف دارد، در این راه مفید است. با این کارها، بخش «حل مسأله» در مغزتان استراحت می‌کند و فرصت می‌یابد تا به تولید مجدد پیام‌آوران شادی و بازسازی خود بپردازد.

10- آرام‌بخش‌ها را کنار بگذارید 
آرام‌بخش‌ها بدن شما را از بازسازی پیام‌آوران شادی باز می‌دارند. برخلاف نیروبخش‌ها که می‌توان مقدار کمی از آنها را بدون آن که مشکل خاصی پیش آید مصرف کرد، آرام‌بخش‌ها را باید کلاً کنار گذاشت. با انجام 9 توصیه قبلی قاعدتاً نباید دیگر به آرام‌بخش نیاز داشته باشید.البته قبل از آن که مصرف هر داروی تجویز شده‌ای را قطع کنید، پزشکتان را در جریان بگذارید. مصرف بسیاری از آرام‌بخش‌ها باید به تدریج قطع شود، نه یکباره. حتماً با پزشکتان مشورت کنید. اگر کسی به شما آرام‌بخش، خصوصاً از خانواده والیوم، داده است تا به خوابتان کمک شود، با قطع آن ممکن است دچار مشکل جدّی بشوید. مصرف آنها را باید به تدریج و تحت نظر پزشک قطع کرد. حتی در این حالت هم عوارض کنار گذاشتن آنها بسیار ناخوشایند است. مهمترین عارضه، بی‌خوابی و خوابهای آشفته و آزاردهنده دیدن است. اگر سرخود مصرف آنها را قطع کنید ممکن است به بیخوابی، بدتر از همیشه، دچار شوید! و به اشتباه نتیجه‌گیری کنید که به آرام‌بخش‌ بیشتری نیاز دارید! افتادن به دام آرام‌بخش‌ها بسیار ساده است.

اگر این 10 توصیه کافی نبود 
اگر تمام کارهایی که گفته شد را انجام دادید و هنوز عوارض استرس بیش از حد، یعنی

•  خستگی
•  درد 
•  اضطراب 
•  افسردگی 
•  مشکل خواب
•  لذت نبردن از زندگی

پابرجاست، در این صورت زمان آن فرا رسیده است که از کمک دیگران استفاده کنید...

به پزشک مراجعه کنید 
استرس بیش از حدی که خودتان نتوانید آن را از بین ببرید ممکن است علائم اولیه بیماریهایی از قبیل مشکل تیروئید، نامتعادل بودن کلسیم (زیاد بودن یا کم بودن)، کم خونی، مرض قند، شیدایی-افسردگی (اختلال دوقطبی)، مشکلات کبدی، اختلال ریوی، کمبود ویتامین و کمبود هورمونی باشد. اینها نمونه‌هایی از بیماریهای جسمی هستند که ممکن است شما از وجودشان آگاه نباشید اما آنقدر استرس در بدن شما به وجود آورند که شما را به استرس بیش از حد دچار سازند.

پزشک شما با در اختیار داشتن سابقه بیماریهای شما و انجام آزمایشهای کامل خون و ادرار می‌تواند وجود این بیماریها را تشخیص دهد.

پزشک همچنین می‌تواند با قطع کلیه نیروبخش‌ها، داروهای جایگزین برای شما تجویز کند.

به متخصص تغذیه مراجعه کنید 
پیش از این گفتیم که باید از خوردن غذاهایی که در شما حساسیت ایجاد می‌کند خودداری کنید. هر نوع واکنش حساسیتی، استرس‌زاست و می‌تواند به استرس بیش از حد شما کمک کند.

اما نوع دیگری از غذاها هم هستند که باید از خوردن آنها خودداری کرد. غذاهایی که خیلی دوستشان دارید و یا به قول عامیانه دلتان برایشان لک می‌زند، غذاهایی هستند که مستقیماً بر مغز شما تاثیر می‌گذارند. در اغلب موارد، این گونه غذاها حاوی نیروبخش‌ها، مثل قند یا کافئین هستند. ولی گاهی اوقات نیز ذرت، شیر یا مخمرها این نقش را بازی می‌کنند. پروتئین موجود در آنها مستقیماً بر عملکرد پیام‌آوران مغز تاثیر می‌گذارد. متخصص تغذیه می‌تواند رژیمهای غذایی بدون ذرت، بدون شیر و یا بدون مخمّر به شما پیشنهاد کند.

به روان‌شناس مراجعه کنید 
یک روان‌شناس با تجربه می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. او می‌تواند منابع استرس‌زایی را که شما نادیده گرفته‌اید کشف کند و به شما کمک کند تا با مشکلات عمومی زندگی به نحوی کنار آئید که استرس کمتری در شما به وجود آورد. در این رابطه، تکنیکهایی مثل مدیتیشن و یوگا برای «استراحت دادن به ذهن» بسیار موثرند.

به روان‌پزشک مراجعه کنید 
اگر همه اقدامات قبلی را انجام داده‌اید و هنوز نتوانسته‌اید سطح استرس خود را کاهش داده و احساس راحتی کنید، به روان‌پزشک مراجعه کنید. روان‌پزشک می‌تواند با تجویز داروهای خاصی به «متعادل ساختن دوباره فعل و انفعالات شیمیایی مغز» شما کمک کند. این داروها در دو دسته عمومی قرار دارند. یکی تری سیکلیک‌ها که میزان سروتونین، دوپامین و نورآدرنالین را افزایش می‌دهند و دیگری SSRT ها که مانع جذب سروتونین شده و عمدتاً عملکرد سروتونین را تقویت می‌کنند.

هر دوی این گروه از داروها موثرند ولی دارای عوارض جانبی متفاوتی می‌باشند. این که روان‌پزشک کدامیک از آنها را تجویز کند به عوارض استرس بیش از حد در شما، بستگی دارد.

۴ استراتژی ساده برای داشتن نفوذ بر ثروتمندان

فرض کنید محصول یا خدماتی ارائه می‌دهید که مناسب برای ثروتمندان است. در این صورت با مشتریانی برخورد خواهید کرد که ثروت فراوان و مشغله کاری بسیاری دارند و به‌سختی می‌توان با آن‌ها ملاقات کرد.

در بعضی از کسب‌وکارها، چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد؛ مانند یک دروازه هستند که با داشتن دید درست به کسب‌وکار و همچنین مدیریت صحیح می‌توانید از آن عبور کنید. فروش یا ارائه خدمات به ثروتمندان مانند دژ مستحکمی است که گذر از آن نیازمند استراتژی‌های مؤثر است.

با این حساب اگر بخواهید کسب‌وکاری داشته باشید که هدف آن ارائه خدمات یا فروش محصولاتی به ثروتمندان باشد؛ چه‌کاری انجام خواهید داد تا بتوانید در این کسب‌وکار موفق باشید؟ یکی از گزینه‌ها دنبال کردن پروتکل‌های استاندارد است؛ یعنی گذر از لایه‌های امنیتی مختلف برای نشان دادن کیفیت محصول یا خدماتتان و تائید آن‌ها توسط کارکنان و مدیران مشتریان شما تا در نهایت بتوانید به مشتری‌تان دسترسی پیدا کنید.

بزرگ‌ترین مشکلی که این روش دارد؛ زمان‌بر بودن آن است و احتمال دارد سال‌ها طول بکشد تا بتوانید مشتری پیدا کنید. اگرچه روش بهتری نیز وجود دارد. در این روش باید استراتژی‌های مؤثری را دنبال کنید تا بتوانید به افرادی که می‌خواهید مشتریان شما شوند نفوذ کنید. قصد داریم ۴ استراتژی ساده را مورد بررسی قرار دهیم که توسط کارشناسان کسب‌وکار توصیه شده‌ است.

به مشتریان خدمات ارایه کنید

مایکل کاروسی، متخصص فروش املاک لوکس در بوستون که تنها در فروش منازل گران‌قیمت فعالیت می‌کند؛ در مصاحبه‌ای گفته که راز موفقیت او در کسب‌وکارش و داشتن نفوذ بسیار روی مشتریانش این است که کارهایی بیشتر از فروش خانه برای آن‌ها انجام می‌دهد.

در واقع مایکل بعد از فروش خانه به مشتریان خود، رابطه را قطع نکرده و به ارائه خدمات به آن‌ها می‌پردازد. مایکل می‌گوید به مشتریانش کمک کرده تا فرزندان آن‌ها بتوانند در مدارس مطرح ثبت‌نام کنند. او حتی از طریق ارتباطات و نفوذ قوی که دارد به کسب‌وکار مشتریانش نیز کمک کرده است.

مایکل می‌گوید گاهی اوقات دسترسی به بعضی خواسته‌ها یا بعضی افراد حتی برای ثروتمندان نیز بسیار سخت است. با دانستن این موضوع، مایکل با برطرف کردن خواسته‌های ثروتمندان توانسته برای خود اعتباری کسب کرده و مشتریان بسیاری به دست آورد.

با آن‌ها مصاحبه کنید

باید قبول کرد که دسترسی به ثروتمندان بسیار سخت و زمان‌بر است؛ بنابراین اگر می‌خواهید به آن‌ها دسترسی داشته باشید باید از استراتژی‌های مناسبی استفاده کنید. یکی از این استراتژی‌ها دسترسی به ثروتمندان از طریق مصاحبه با آن‌ها است.

در نظر داشته باشید هدف اصلی در کسب‌وکار ایجاد و حفظ روابط قوی میان شما و افراد بانفوذ و مشتریان قدرتمند است. استیسی آلکرن، نویسنده و کارآفرین با استفاده از جامعه مجازی لینکدین توانسته بیش از ۳۰۰ مصاحبه داشته باشد. او هوشمندانه از مصاحبه‌هایی که با ورزشکاران، هنرمندان و صاحبان مطرح کسب‌وکارهای موفق داشته است استفاده کرده و توانسته یک شبکه ارتباطی قوی برای خود درست کند.

استیسی می‌گوید در مصاحبه با این افراد به جای اینکه از خدمات یا محصولات صحبت کند تلاش کرده تا یک ارتباط قوی بسازد که در نهایت به کسب‌وکارش نیز کمک کرده و فرد مصاحبه‌شونده به مشتری استیسی تبدیل شده است.

با افرادی که روی ثروتمندان نفوذ دارند ارتباط برقرار کنید

کارآفرین موفق، شانا دیکرسون توانسته یک شبکه ارتباطی قوی ایجاد کند. او برای مشتریان ثروتمند خود که در میان آن‌ها ریچارد برانسون قرار دارد خدماتی مانند برنامه‌ریزی رویدادها و معرفی محصولات ترتیب می‌دهد. سؤال اینجا است که چه چیزی باعث شده تا شانا رشد قابل‌توجهی کرده و بتواند برانسون را نیز به جمع مشتریان خود اضافه کند؟

از نظر شانا جواب این سؤال بسیار ساده است. او می‌گوید برای فردی خدمات ارائه می‌کرده که روی برانسون نفوذ بسیاری داشته است. به همین دلیل از وی می‌خواهد تا او را با برانسون آشنا کند. معرفی شدن توسط فردی که برانسون به او اعتماد داشت باعث شد تا شانا بتواند یک مشتری خوب پیدا کند.

به مکان‌هایی که ثروتمندان می‌روند بروید

شاید هزینه‌هایی که ثروتمندان برای عضویت در مجموعه‌ای می‌پردازند بسیار بالا باشد؛ اما با یافتن باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها یا مکان‌های دیگر که آن‌ها علاقه‌مند به رفتن به این مجموعه‌ها هستند، می‌شود فرصتی ایجاد کرد تا بتوانید با مشتریان احتمالی‌تان بیشتر آشنا شوید.

خیلی از کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکارهای مختلف از این روش استفاده می‌کنند تا بتوانند روابط قدرتمندی تشکیل دهند. در نظر داشته باشید مانند تکنیکی که در مصاحبه بیان کردیم؛ بهتر است ابتدا به برقراری رابطه فکر کنید تا اینکه صراحتا به موضوع کسب‌وکارتان و خدمات یا محصولاتی که ارائه می‌دهید اشاره کنید، زیرا ثروتمندان برای کاهش استرس به مجموعه‌های تفریحی یا ورزشی می‌روند و نزدیک شدن شما با طرح موضوعاتی مربوط به کسب‌وکار ممکن است نتیجه‌ای معکوس داشته باشد.

آموزش مربوط به تنظیمات دسته بازی و جزئیات Button Congfiguration و Support Setting

طبق درخواست بعضی از کاربرای عزیز تشخیص بر این شد یه آموزش مربوط به تنظیمات دسته بازی و جزئیات Button Congfiguration و Support Setting قرار بگیره.
تمام آموزشی که داده میشه با توجه به تنظیمات زیر هست.اول تنظیمات دسته رو به شکل زیر قرار بدید.



گروه ویرایشگران ایرانی
گروه ویرایشگران ایرانی


اگر برای حرکت بازیکن از اهرم استفاده میکنید گزینه اول در تصویر بالا رو روی LS قرار بدید.

خب بعد تنظیمات دسته به بخش Support Setting میریم که تو جریان بازی خیلی تاثیر داره.



گروه ویرایشگران ایرانی


گزینه اول Cursor Change که مربوط به تغییر بازیکن میشه. شامل چهر گزینه میشه.
1.Assisted : 
این گزینه تغییر بازیکن رو کاملا به عهده کامپیوتر محول میکنه و هوش مصنعوی بازی با توجه به شرایط بازیکن رو عوض میکنه. ( البته خودتون هم میتونید در همین حین بازیکن عوض کنید.)
2. Semi-Assist : 
این گزینه فقط در زمان حمله بازیکنای شمای رو سویچ میکنه و تغییر میده و در زمان دفاع کترل بازیکن دست خودتونه.
3.Unassisted : 
در اینجا هوش مصنوعی هیچ گونه تصمیمی نمیگیره و خود شما با دکمه LB باید بازیکنتونو تعویض کنید.
4.FIxed :
 روی یه بازیکن کنترل دارید فقط.

گزینه دوم Cursor Name که مربوط به شکل نشانگر بازیکن است. سه گزینه داره یکی اینکه اسم بازیکن رو نشون بده دومی هیچی نشون نمیده فقط یه علامت کوچیک میاد سومی هم شماره دسته رو نشون میده.

گزینه سوم Pass Support این گزینه مربوط میشه به لول(LEVEL) پاس دهی بازیکن. شمال 5 درجه هست هرچی این درجه به عدد 5 نزدیک باشه اتوماتیک بودن پاس و به اصطلاح چسبندگی پاس به بازیکن بیشتر میشه و هرچی به 0 نزدیک تر بشه مانوئل تر و دستی میشه.

گزینه چهرم Through Ball Type مربوط به شکل دادن پاس های عمقی میشه. دو گزینه Basic و Advanced داره.
گزینه Basic 
روش دادن پاس عمقی به شکل معمول هست و یه شیوه سنتی که تو سری های قبلی بوده.
ولی روش Advanced 
یه روش جدیده که به بازی اضافه شد. بعد گرفتن جهت و زدن دکمه پاس عمقی باید با فلش مکان توپ رو به سرعت تنظیم کنید. تا پاس مورد نظر به اونجا ارسال بشه.

گزینه چهرم Shot Type همون طور که از اسمش معلومه مربوط به نوع شوت زنی میشه.
گزینه Basic
 باز مانند پاس عمقی همون روش سنتی گزشته میشه.
گزینه Manual 
شوت زنی رو کاملا به کاربر واگذار میکنه چه قدرت توپ و چه جهت توپ دقیقا اون فلشی که گرفته یمشه توپ به همونجا زده میشه.
گزینه Advanced
 که گزینه جدید این بازی هست . اگر دکه RB گرفته بشه یه نشانگر میاد روی دروازه که میتونید مکان شوتتون رو انتخاب کنید.

گزینه پنجم Free Kick Controls مربوط به ضربات ایستگاهی است.
اول بگم خودم اینو تست نکرد ولی ترجمه قسمت توضیحات اینو میگه که :
اگر گزینه Normal
 رو انتخاب کنید کات توپ هم جهت فلشی هست که میگیرید ولی اگر گزینه Reverse رو انتخاب کنید کات توپ جهت مخالف اون فلشی که گرفتید میره.

گزینه Directional Guide رو تست کردم ولی اتفاق خاصی تو بازی نیفتاد نفهمیدم دقیقا کار این گزینه ها چیه اگر کسی میدونه به صورت خصوصی بگه قرار میدم اینجا.

گزینه هفتم Target Guide . اگر موقع پاس دادن پاستون از بازیکن مورد نظر یا همون بازیکن هدف رد کنه و به بازیکن دیگه نزدیک بشه بازیکن هم تیمی اتوماتیک به سمت توپ حرکت میکنه البته اگر ON بزارید این مورد رو.

گزینه هشتم 
Positioning Game. اگر سوییچ بازیکن و تغییر بازیکن رو خودتون انجام میدید این گزینه رو ON کنید چون بهترین اتوماتیک به بهترین بازیکن تغییر پیدا میکنه.
گزینه نهم Auto-Feint روشن خاموش بودنش مربوط به زدن تکنیک تو بازی درصورت خاموش بودن زدن تکنیک رو با مشکل مواجه میکنه بهتره که روشن بزاریدش.

گزینه دهم Auto Sliding تکل زدن . اگر روی Assisted 
باشه هروقت که تضخیص بده تکل میره بازیکن که بعضا خطرناکه. گزینه Semi-Assist در موقعیت های فوق حساس تنها تکل میزنه. و اگر Off باشه تکل زدن رو به شما محول میکنه.

گزینه یازدهم و آخر کنترل هم تیمی است Teammate Controls . باز مثل قبله Manual 
این کارو دستی میکنه و Assisted اتوماتیک انجام میده.

 

راهنمای pes

I’m sure you’ve noticed yet that the defenders in PES 2016 are complete retards if you let AI do the job you’re supposed to. So, get a hold of your own destiny. You will have to practice, practice, practice but it’ll pay off.

How to defend in PES 2016 OFFLINE, from my experience?

Basic controls to take the ball away from opponent are:

Buy Pro Evolution Soccer 2017 HERE!

1) Hold LB+A – player will sprint towards the opponent with the ball (use when not close to your opponent)
2) Double press A – player will try and take the ball from an opponent with a tackle, not sliding (use when close to your opponent)
3) B – sliding tackle
4) Double press X and hold – group pressing, as many as 4 or 5 of your players will attack the opponent with the ball.
 

1. Determine which formation and strategy works best for you

This is the foundation around which you’ll build your defensive success. The formation will differ from team to team, from player to player, but the strategy could be the same, whichever team you play (of course, it can’t be the same if you play Barcelona or FC Girona). The strategy that works best for me with Tenerife (ML, season 3, players with OR from 73-81) if I want to defend successfully is the most defensive one. 442 or 4231, counter attack. I mostly use long passing with 6-7 support and wide attacking. Without ball, my defensive line is set to the deepest (1) , and compactness to the most compact (10). I do not use aggresive and frontline attack beacause it usually backfires at me.

2. Choose your players wisely.

When playing against Barcelona, choose two defensively stronger central midfielders instead of a playmaker and a DM. You can also, for example, put your offensive full back to the ML or MR position and have a more defensive one on the DL or DR (if you have two decent full backs in the team, of course). For example – your usual full back Gael Clichy could play ML and your central defender Mamadou Sakho can play DL, when you play a strong team. This game is becoming a football manager (and that’s okay).

Buy Pro Evolution Soccer 2017 HERE!

3. When playing big teams, use man marking and a five man defence

When I play big teams, I play 5-4-1 fluid formation and set a man marking before game. Every one of my players has a defensive duty (except for one CB!), even central forward. He usually marks their defensive midfielder. I use double marking on extremely dangerous players such as Messi or Bale. For example, if Messi plays RWF I use my LB and my LM to man mark him. If he plays CF, I use two of my CBs to mark him. I always leave one of my CBs without man marking duty so he roams around cleaning loose balls. Konami could’ve put a sweeper position in the game…

4. Don’t run around chasing attackers

First, you’ll lose your stamina quickly. This will be your death at the end of the game because your players will err much more. Second, it won’t really get you anywhere, the CPU is good at keeping the possesion. It is better to wait out till the CPU makes a mistake in passing or the chance to take the ball by sliding tackle or double tap of the A button. And, hey, if it’s necessary, foul it! Every wrong sliding tackle isn’t a yellow/red card these days. But! Here lies the big danger – DHTB!

5. The dreaded high through ball (DHTB) and how to defend it

The Dreaded High Through Ball (DHTB) which CPU uses so much against you, shows how really stupid your defenders are. You can set up mark settings all you want, attackers will get away from your defenders, receive the ball and score, while you watch helplessly.

The black cloud slowly shadows your sight and you (do or don’t) supress the urge to throw that motherfuc*ing gamepad to the ground and tell Konami a few chosen words about intelligence (your defenders artificial one and theirs… well… ). Your wife looks at you like you’re the biggest moron in the world when you talk to the monitor and doesn’t understand how can a game frustrate you so much.

There is a solution to that and it’s called manual player change. You do it with RS instead of LB. The main goal is to change the cursor to a defender who stands next to an attacker who is about to run away from him so that his teammates could send him a DHTB. If you do this correctly, they will not pass to him or will, but you’ll at least stand a chance of cutting off the ball. In the same time, you should double tap the X so the rest of your players press the guy with the ball. I’ve made a video to explain this better:

 

 

9 great tips for attacking in PES 2016

Even though it’s much easier to attack than to defend in this game, here are some tips to become even better. And maybe score some memorable goals.

1.  Offensive formation and strategy are not a path to success

To attack successfully in this game, your formation and strategy do not have to be too offensive. In fact, offensive styles of play will usually result with too many conceded goals. For example, in my 3rd Master league season with Tenerife I’ve played 4222 formation with the deepest and the most compact defensive line possible, ‘few’ players in the attack and ‘many’ in defense. I had one of the best attacks in BBVA League.

Buy Pro Evolution Soccer 2017 HERE!

formationformation (2)

2. The ball is faster than players 

Sony Creative Software Inc.

The passing in PES 2016 is much more effective than before. You’ll finally be able to create a good passing game. Maybe even try to play like Barcelona and perform 380 passes before acting on it. This is especially effective while you attack through the flanks. Your team will benefit greatly from the cooperation of your winger and full back. Use one-two passes to earn yourself crosses or shooting opportunities for your forwards. Rather than sprinting with one player, utilize two or three of them to create a chance for your attackers. Not everyone can dribble like Messi, especially when you play on Superstar against CPU. The ball is faster than the players.

3. Learn the manual through ball

Personally, I use assisted passing with the least amount of assist. I also use the manual through ball for some through balls (LT+Y). You’ve probably noticed that sometimes, through balls are passed just a bit too close to a defender so he’s able to pick it up before your attacker does. This usually happens when you’re on a counter attack, your passer has got so much space in front of him to pass the ball correctly, And yet, he fails. This usually happens when you play stronger teams than yourself, who leave more space behind their defence. You want to counter attack them, but your passer always seems to pass it too close to their strong centre backs. Rather than doing the usual through ball, try using the manual one – the ball will end up in space where your fast attacker will get to it before the centre backs do (if you did it right).

4. High balls have to be timed perfectly

Unlike PES 2015, where high through balls were too powerful, in this edition of PES you’ll find that now they have to be performed with a better timing. When your attacker starts running in space, follow where he is and pass the ball when he’s almost offside. If the defender is closer to the goalkeeper than the attacker, he’ll probably cut it off. You can also start practicing manual high through balls, which are much harder to perform than the low manual through balls (because you have to press three buttons at once).

5. Manually force your off the ball player to run

You can do this with LB+RS. A blue triangle will appear above the player you’ve just told to run in space. This is very useful because, sometimes, attackers will just stand there like statues. You can also use it to tell your full backs to overlap with your winger, especially when you have your number of players to join attack set to ‘few’. Just make sure not to let them wander into offside. WATCH THE TUTORIAL:

 

 

6. Don’t overuse the sprint button

It just won’t get you anywhere. Of course, when there’s a lot of space in front of your player, use the sprint button to win it. But, don’t sprint unnecessary when all of the CPU players are behind the ball. You’ll probably lose it and tire your players more quickly. This doesn’t sound like much, but the tired player is slower, loses the ball much more easily, makes passing errors… Rather than running with it, pass it, try playing one-two passes…

 
7. Learn how to shoot correctly and think about your player’s stronger foot

I think shooting isn’t hard to learn in this game. In 1-on-1 situations, it’s pretty easy to score. And yet, it’s great if you master the placed and lob shots, to give you more options in front of the goal. And, of course, bear in mind that your players will usually shoot better with their stronger foot, so make sure you know are they lefties or righties and how good are they with their weaker foot. If their weak foot frequency is low, you won’t be trying placing shots with their weaker foot  (this also applies to passing and crossing).

foot  

8. For your attacking success to be meaningful, learn how to play defence

Read my tutorial on playing defence.

9. Remember that it’s only a game and you should enjoy it

Try to relax. Don’t get as agitated as I get. It’s only a game for God’s sake. There’s no reason to shout. There’s no reason your neighbours should complain to your wife about you cursing from the top of your lungs.

Oh, the frustration…

 

مشکلات نصب اندریوید

1_ با توجه به وینوز نسخه 32 یا 64 جاوا sdk رو نصب میکنی

2_ اگه افلاین خواستی کتابخانه های اندروید (Android SDK)نصب بشه همه رو تو یه ادرس که طولانی نباشه کپی میکی و هنگام نصب اندروید استیو ادرس Android SDK  رو بهش میدی.

3_ اندروید استدیو رو نصب میکنی_ با محل نصب Android SDK رو بهش بدی تا شناسی و نصب کنه.

مشکل خطای نصب ویندوز

اگر  نصب ویندوز xp  در یک درصد خاص همش ارور میده 

-rom-dvd تعویض شد   فایده نداشت

dvd ویندوز تعویض شد   فایده نداشت

کابل ها تعویض شد فایده نداشت 

نصب در پارتشن دیگر انجام شد فایده نداشت 

با تعویض ram مشکل حل شد
البته باس مادربورد 400 بود من رم 333 گذاشتم

آموزش نصب ویندوز در حالت UEFI و GPT برای کامپیوتر و لپ تاپ

آموزش نصب ویندوز در حالت UEFI و GPT برای کامپیوتر و لپ تاپ

 

در ویندوز 7 نسخه ای اولیه از UEFI در هسته ویندوز قرار گرفت، نصب ویندوز 7 در این حالت تغییر زیادی را در سرعت ویندوز 7 ایجاد نمی کند. اما در ویندوز 8 به بالا بدلیل ایجاد قابلیت های جدیدی همچون Secure Boot، کنترل کامل بایوس از طریق UEFI، با نصب ویندوز در این حالت سرعت ویندوز بسیار بالا رفته و به ندرت کندی در این سیستم عامل بوجود می آید.

 

 

بروزرسانی 94/10/06

بر اساس پیغام هایی که شما عزیزان با آن مواجه می شوید مطالب اصلاح شد و به سه بخش کلی آموزش تقسیم شد.خواهشمند است سوالات خود را در همین وبلاگ و به صورت غیرخصوصی بیان فرمائید تا بتوانم در اولین فرصت ممکن پاسخ دهم.

 

1. در صورتی که با پیغام زیر مواجه می شوید:

Windows cannot be installed to this disk. The selected disk is of the GPT partition style 

 

 


دلایل بوجود آمدن این پیغام:

Partition Style شما به صورت GPT است.

ویندوز شما به صورت UEFI نصب شده است. (هنگامی که پارتیشن بندی هارد شما GPT باشد ویندوزی که روی آن نصب می شود الزاماً باید به صورت UEFI  نصب شود)

در لپ تاپ هایی که ویندوز اورجینال دارند از زمان ویندوز 8 در کارخانه Partition Style هارد دیسک به صورت GPT انجام میشه و ویندوز به صورت UEFI نصب شده است.

 

َA. برای نصب ویندوز در این حالت باید یکی از موارد زیر را در اختیار داشته باشید : 

یک DVD حاوی فایل های UEFI (ویندوز باید 64 بیتی تکی باشد)

یک فلش مموری بوتیبل شده به صورت GPT با استفاده از این آموزش که حاوی فایل های UEFI باشد. آموزش بوتیبل کردن فلش مموری در حالت UEFI و GPT برای نصب ویندوز


B. چگونه بفهمیم DVD یا ایمیج ISO که در اختیار داریم حاوی فایل های مورد نیاز است؟

1. وارد فایل های داخل DVD شوید.

2. پوشه EFI را باز کنید.

3. درصورتی که دو پوشه Microsoft و Boot وجود داشت DVD دارای فایل های UEFI است.

 

C. بوت DVD / فلش مموری:

پس از تهیه DVD یا فلش مموری حاوی فایل های مورد نیاز وارد منوی بوت سیستم شوید. با دو گزینه زیر مواجه خواهید شد:

یکی از گزینه ها نام DVD رایتر/فلش مموری تنها نوشته شده است.

دومین گزینه قبل از نام DVD رایتر/فلش مموری عبارت UEFI نوشته شده است. (این گزینه را انتخاب کنید)


در لپ تاپ های ASUS: هنگام مشاهده لوگو ASUS کلید F2 را فشار داده و سپس از منوی Save & Exit گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.
در لپ تاپ های Lenovo : هنگام مشاهده لوگو Lenovo کلید fn + F12 را فشار دهید.
سایر لپ تاپ ها و سیستم ها نیز شبیه این دو لپ تاپ هستند ...



پس از انتخاب، فایل های ویندوز لود شده و به مراحل ابتدایی نصب ویندوز می رسیم. در صورتی که موقع نصب ویندوز درایو های شما به این صورت بود ویندوز کنونی شما UEFI است.

1. یک درایو 300 مگابایتی بنام Recovery (برخی سیستم ها این پارتیشن ساخته نمی شود و وجود ندارد)
2. یک درایو 100 مگابایتی بنام System
3. یک درایو 128 مگابایتی بنام MSR

 


حال شما باید درایو Primary را انتخاب کرده و ویندوز را نصب کنید.

2. در صورتی که با پیغام زیر مواجه می شوید.

Windows cannot be installed to this disk. the selected disk has an MBR partition table. on EFI systems, Windows can only be installed to GPT disks.

 



دلایل بوجود آمدن این پیغام:

Partition Style شما به حالت عادی MBR است.

دیسک/ فلش مموری توسط شما و یا سیستم به صورت UEFI بوت شده است.

 

برای رفع این پیغام مراحل زیر را انجام دهید.

دیسک را به صورت عادی بوت کنید. در لیست بوت اگر برای دیسک یا فلش مموری دو گزینه مشاهده کردید گزینه ای رو انتخاب کنید که UEFI قبل از آن نوشته نشده باشد.

وارد تنظیمات بایوس شوید در صورتی که Boot Mode روی UEFI قرار دارد آن را به Legacy تغییر دهید. (برخی از سیستم ها و لپ تاپ ها  UEFI به صورت روشن/خاموش قرار گرفته که باید آن را خاموش کنید.)

وارد تنظیمات بایوس شوید در صورتی که Secure Boot روشن است(در صورت وجود)  آن را خاموش کنید.

در صورتی که فلش مموری بوتیبل کرده اید طبق این آموزش بوتیبل کنید: آموزش بوتیبل کردن فلش مموری در حالت MBR برای نصب ویندوز بصورت عادی

 

3. در صورتی که ویندوز کنونی شما عادی بوده و می خواهید ویندوز را به تمایل شخصی خودتان به صورت UEFI نصب کنید.

پارتیشن استایل قدیمی و پر کاربرد MBR تنها قادر به پشتیبانی و فرمت دیسک هایی تا حداکثر ظرفیت 2.2 ترابایت است، به همین دلیل در صورتی که هارد های 3 یا 4 ترابایت یا بیشتر را خریداری کرده اید باید به صورت GPT فرمت شود و اگر بخواهید ویندوز روی آن نصب کنید به اجبار ویندوز باید به صورت UEFI نصب شود. برای نصب ویندوز در این حالت موارد زیر را انجام دهید.

 

مرحله 1 : شما پارتیشن بندی MBR دارید که باید به GPT تبدیل شود. برای این کار باید پارتیشن بندی کنید که تمام فایل های شما حذف می شود! پس باید فایل ها و اطلاعات خود را به یک هارد اکسترنال انتقال داده و سپس پارتیشن بندی کنید. (طبق آموزش این مطلب)

...:::: توجه داشته باشید تبدیل بلعکس GPT به MBR نیز نیازمند پارتیشن بندی مجدد است :::...


مرحله 2: شما نیاز به یک DVD/فلش مموری حاوی فایل های مورد نیاز دارید. که باید طبق بخش اول این آموزش آن را تهیه کرده و سپس بوت کنید. (معمولاً هنگام بوت بجای لوگوی ویندوز لوگوی سازنده ظاهر می شود که نشان از بوت شدن صحیح ویندوز در حالت UEFI است)

مرحله 3 : پس از بوت DVD/فلش مموری طبق روال همیشگی به بخش انتخاب درایو می رسید. جهت تست صحیح بودن مراحل انجام شده سعی کنید یک درایو را انتخاب کنید و به ادامه نصب بروید، در صورتی که با پیغام بخش دوم مواجه شدید همه چیز درست است! در غیر این صورت مراحل انجام شده را اشتباه انجام داده اید.

مرحله 4 : با استفاده از کلید Delete کل پارتیشن های خود را پاک کنید (همانند تصویر زیر)



مرحله 5 : بر روی New  کلیک کنید.
مرحله 6 : سپس ظرفیتی برای درایو C انتخاب کنید. (دلخواه است مثلاً 100 گیگابایت معادل 102400 مگابایت)
مرحله 7 : با ساخت درایو C  تعداد 4 پارتیشن ویژه مخصوص UEFI /GPT ایجاد می شوند. ( Recovery - System - MSR - Primery)
مرحله 8  : سایر درایو ها را نیز به دلخواه پارتیشن بندی کنید.
مرحله 9 : پس از انجام مراحل قبل پارتیشن چهارم یا همان Primery را انتخاب و ویندوز را نصب کنید.

نکته بسیار بسیار مهم : Recovery, System, MSR رو به هیچ عنوان نباید حذف کنید مگر اینکه بخواید به حالت عادی برگردید آن هم وقتی امکان پذیر هست که تمام پارتیشن ها رو دوباره حذف کنید یا با نرم افزار های جانبی GPT رو به MBR تبدیل کنید.

 

اگر یکی پارتیشن های MSR یا System را حذف کرده و نمی توانید ویندوز نصب کنید:

دیسک/فلش مموری رو به صورت UEFI بوت کنید سپس در مراحل نصب ویندوز پارتیشن اول یا همان درایو C را حذف کنید و دوباره بسازید ویندوز به صورت خودکار پارتیشن های سیستم و MSR  (و گاهی اوقات Recovery) را به صورت خودکار ایجاد می کند. در صورتی که پس از تلاش نتوانستید پارتیشن های مورد نیاز را بسازید دو روش وجود دارد:

یک ویندوز 7 بوتیبل بوت کنید، فایل ها رو به هارد اکسترنال کپی کنید و دوباره پارتیشن بندی کنید.

یا با استفاده از نرم افزار هایی مثل AOMEI Partition Assistant پارتیشن بندی هاردتون رو از GPT به MBR تبدیل کنید. (پیشنهاد نمیشود)

 

برای اولین بار به زبان فارسی

کپی فقط با ذکر منبع
نویسنده : پیمان محمدی

 

آموزش بوتیبل کردن فلش مموری در حالت GPT برای نصب ویندوز UEFI

در صورتی که به هر دلیلی امکان استفاده از DVD ویندوز برای نصب در حالت UEFI و GPT برای شما میسر نیست، شما می توانید به راحتی توسط فلش مموری خود اقدام به نصب ویندوز کنید.

نصب ویندوز با فلش مموری سرعت بالاتری نسبت به DVD دارد.

 

 

این آموزش تنها و تنها برای کسانی است که میخواهند از این روش استفاده کنند: (حالت شماره 1 و 3)

آموزش نصب ویندوز در حالت UEFI و GPT برای کامپیوتر و لپ تاپ

 

 

چه چیزی لازم داریم ؟

1. یک عدد فلش مموری 4 گیگابایت به بالا

2. دانلود نرم افزار Rufus با حجم کمتر از 1 مگابایت دریافت

 

توجه داشته باشید : 

Rufus مدام آپدیت می شود و امکانات جدیدی به آن اضافه می شود. به همین خاطر امکان ویرایش پست با هر آپدیت امکان پذیر نیست.

این آموزش بر اساس نسخه 1.4.12 که لینک آن در بالا قرار گرفته است نوشته شده است.

شیوه انجام کار : 

1. نرم افزار Rufus را باز کنید.

2. به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید :

در بخش Device فلش مموری مورد نظر را انتخاب کنید.

در بخش Format Options با استفاده از کلید  یک فایل ایمیج ISO از ویندوزی که می خواهید نصب کنید را انتخاب کنید.

در بخش Partition scheme and target system type گزینه GPT partition scheme for UEFI computer را انتخاب کنید.

در بخش File system خود نرم افزار یک فایل سیستم را انتخاب می کند، آن را تغییر ندهید.

در بخش Format Options تیک گزینه Quick format را بزنید.

در بخش Format Options تیک کزینه Create extended label and icon files را بزنید.

 

3. بر روی Start کلیک کنید.

 

 

4. سپس با پیغام زیر مواجه می شوید که آیا می خواهید عملیات قرمت را انجام دهید؟ بر روی OK کلیک کنید.

توجه داشته باشید با فرمت کردن کلیه اطلاعات داخل فلش مموری حذف خواهد شد و فایل های ویندوز از فایل ISO روی آن استخراج می شود.

 

 

 

 

5. منتظر شوید که عملیات فرمت و کپی کردن فایل های ویندوز انجام شود.

 

6. در صورتی که عبارت DONE را در پایین صفحه دیدید. عملیات موفقیت آمیز بوده است.

 

 

 

ویندوزی که داری UEFI باشد را ندارم، چکار کنم ؟ (ویرایش 9 تیر 94)

 

روش 1. دانلود ویندوزی که UEFI دارد: نمونه ای که لینک آنها قرار داده شده است خود دارای فایل های لازم بوده و با رایت روی یک DVD به راحتی میتوانید ویندوز ها را چه در حالت عادی و چه در حالت UEFI نصب کنید.

بدون بوتیبل کردن فلش مموری تنها با رایت کردن این ویندوز (بدون هچگونه دستکاری) میتونید ازش استفاده کنید و لذت ببرید

 (توجه داشته باشید باید ویندوز 64 بیتی رو دانلود کنید، UEFI تنها از ویندوز های 64 بیتی پشتیبانی می کند)

روش 2. برای آسودگی فایل های UEFI را از ایمیج های سالم استخراج کرده ام.

 

- مراحل بالا را انجام بدید

- فایل های مناسب با ویندوز خودتون رو دانلود کنید

- از فشرده خارج کرده و سپس مستقیماً بدون هیچ تغییری فایل ها را درون فلش مموری خود کپی کنید.

 

9.5 مگابایت ویندوز 10
  10 مگابایت برای ویندوز 8.1

14 مگابایت برای ویندوز 7

 

لینک MediaFire

برای ویندوز 10
 (توجه داشته باشید ویندوز 10 خودش فایل ها رو داره این فایل بخاطر درخواست دوستان قرار گرفت)
برای ویندوز 8.1
برای ویندوز 7

 

سازگاری کارتریج ها

HP LaserJet P2035 / LaserJet P 2035 / LaserJet P2035N / LaserJet P 2035N / LaserJet P2055DN / LaserJet P 2055DN / LaserJet P2055 / LaserJet P 2055 / LaserJet P2055X / LaserJet P 2055X 05A
HP LaserJet Printers: 1160, 1320, 1320t, 1320n, 1320nw, 1320tn, and HP Multifunction and All-in-One Products: 3390 49A
 Hp laseer Jet pro 400, M401، pro M425 80A
 1102/1102w/1132/1212/1217/1214 85A
 LaserJet: M2727nf, M2727nfs, P2010, P2014, P2014n, P2015, P2015d, P2015dn, P2015n, P2015x 53A
 M125 / M125nw / M127fn / M127fw / M201 / M225 83A
 LaserJet 1300 13A
 HP LaserJet 1100 Printer (C4224A) HP LaserJet 1100 xi Printer (C4225A) 92A
 HP LaserJet P1005 / HP LaserJet P1006 35A
 HP LaserJet M1522n/ HP LaserJet P1505 / HP LaserJet P1505n 36A
 LJ 1010, LJ 1012, LJ 1015, LJ 1018, LJ 1020, LJ 1022, LJ 3015, LJ 3020, LJ 3022, LJ 3052, LJ 3055, M1005 12A
 LaserJet P1566
P1606
 78A
LaserJet 1000/1005/1200/1220/3300/3380/  15A
   
   
 Canon i-SENSYS LBP-6000 / Canon i-SENSYS LBP-6000B / Canon i-SENSYS LBP-6020 / Canon i-SENSYS LBP-6020B / Canon i-SENSYS MF-3010 printer CANON 725 
   
کاربن فیلم فکس پاناسونیک KX-FA52
کاربن • قابل استفاده در فکس پاناسونیک مدلهای : 
• فکس KX-FP206 پاناسونیک 
• فکس KX-FP218 پاناسونیک 
• فکس KX-FG2452 پاناسونیک 
• فکس KX-FG255 پاناسونیک 
• فکس KX-FC265 پاناسونیک 
• فکس KX-FC275 پاناسونیک 
• فیلم مصرفی 30 متر 
 

کاربن فیلم فکس پاناسونیک KX-FA54
کاربن • قابل استفاده در مدلهای زیر 
• فکس پاناسونیک KX-FP141 
• فکس پاناسونیک KX-FP142 
• فکس پاناسونیک KX-FP145 
• فکس پاناسونیک KX-FC241 
• فکس پاناسونیک KX-FC245 
• فکس پاناسونیک KX-FC248 
• فکس پاناسونیک KX-FC392 
• فیلم مصرفی 35 متری 
 

کاربن فیلم فکس پاناسونیک KX-FA55
کاربن • قابل استفاده در مدلهای زیر 
• فکس پاناسونیک KX-FP80 
• فکس پاناسونیک KX-FP81 
• فکس پاناسونیک KX-FP82 
• فکس پاناسونیک KX-FC95 
• فکس پاناسونیک KX-FP151 
• فکس پاناسونیک KX-FP152 
• فکس پاناسونیک KX-FP155 
• فکس پاناسونیک KX-FPC 161 
• فکس پاناسونیک KX-FPC165 
• فکس پاناسونیک KX-FPC168 
• فکس پاناسونیک KX-FC175 
• فکس پاناسونیک KX-FC178 
• فکس پاناسونیک KX-FPC185 
• فیلم مصرفی 50 متری 
 

کاربن فیلمKX-FA57 فکس پاناسونیک
کاربن قابل استفاده در فکس های پاناسونیک مدلهای : 
• فکس KX-FP701 پاناسونیک 
• فکس KX-FP711 پاناسونیک 
• فکس KX-FP365 پاناسونیک 
• فکس KX-FP388 پاناسونیک 
• فکس KX-FP387 پاناسونیک 
• فکس KX-FP342 پاناسونیک 
• فکس KX-FP362 پاناسونیک 
• فیلم مصرفی 70 متری 
 

کاربن فیلم فکس پاناسونیک KX-FA136
کاربن • قابل استفاده در مدلهای زیر 
• فکس پاناسونیک KX-FM131 
• فکس پاناسونیک KX-FM205 
• فکس پاناسونیک KX-FM220 
• فکس پاناسونیک KX-FM230 
• فکس پاناسونیک KX-FM260 
• فکس پاناسونیک KX-FP195 
• فکس پاناسونیک KX-FP200 
• فکس پاناسونیک KX-FP245 
• فکس پاناسونیک KX-FP250 
• فکس پاناسونیک KX-FP101 
• فکس پاناسونیک KX-F1110 
• فکس پاناسونیک KX-FP108 
• فیلم مصرفی 100 متری 
 

تونر فکس پاناسونیک KX-FA83E
تونر • قابل استفاده در مدلهای زیر 
• فکس پاناسونیک KX-FL511 
• فکس پاناسونیک KX-FL512 
• فکس پاناسونیک KX-FL513 
• فکس پاناسونیک KX-FL540 
• فکس پاناسونیک KX-FL541 
• فکس پاناسونیک KX-FL611 
• فکس پاناسونیک KX-FL612 
• فکس پاناسونیک KX-FL613 
• فکس پاناسونیک KX-FLM672 
• فکس پاناسونیک KX-FLM662 
• فکس پاناسونیک KX-FLM653 
• پودر مصرفی 2500برگ 
 

درام فکس پاناسونیک KX-FA84E
درام • قابل استفاده در مدلهای زیر 
• فکس پاناسونیک KX-FL511 
• فکس پاناسونیک KX-FL512 
• فکس پاناسونیک KX-FL513 
• فکس پاناسونیک KX-FL540 
• فکس پاناسونیک KX-FL541 
• فکس پاناسونیک KX-FL611 
• فکس پاناسونیک KX-FL612 
• فکس پاناسونیک KX-FL613 
• فکس پاناسونیک KX-FLM672 
• فکس پاناسونیک KX-FLM662 
• فکس پاناسونیک KX-FLM653 
• قطعه درام حداکثر 10000برگ 
 

تونر KX-FA85E فکس پاناسونیک
تونر قابل استفاده در مدلهای زیر 
• فکس پاناسونیک KX-FLB802 
• فکس پاناسونیک KX-FLB812 
• فکس پاناسونیک KX-FLB852 
• فکس پاناسونیک KX-FLB882 
• پودر مصرفی 5000برگ 
 

درام فکس پاناسونیک KX-FA86E
درام • قابل استفاده در مدلهای زیر 
• فکس پاناسونیک KX-FLB802 
• فکس پاناسونیک KX-FLB812 
• فکس پاناسونیک KX-FLB852 
• فکس پاناسونیک KX-FLB882 
• قطعه درام حداکثر 10000برگ 
 

تونر KX-FAT411E فکس پاناسونیک
تونر • قابل استفاده در مدلهای زیر 
• فکس KX-MB2025 پاناسونیک 
• فکس KX-MB2030 پاناسونیک 
• فکس KX-MB1900 پاناسونیک 
• فکس KX-MB2000 پاناسونیک 
• فکس KX-MB2085 پاناسونیک 
• فکس KX-MB2090 پاناسونیک 
• پودر مصرفی 2000 برگ 
 

درام KX-F412E فکس پاناسونیک
درام
• قابل استفاده در فکس پاناسونیک مدلهای : 
• فکس KX-MB2025 پاناسونیک 
• فکس KX-MB2030 پاناسونیک 
• فکس KX-MB1900 پاناسونیک 
• فکس KX-MB2000 پاناسونیک 
• فکس KX-MB2085 پاناسونیک 
• فکس KX-MB2090 پاناسونیک 
• قطعه درام حداکثر 6000برگ 

 

 

 

خطای هنگام نصب ویندوز هفت win7  windows cannot install required files windows 7 0x80070570

 

با تعویض ram مشکل حل شد....

dvd ویندوز فایده نداشت.. dvdrom فایده نداشت... تنظیمات sata هارد فایده نداشت....

windows cannot install required files windows .....

اخرشم کد 0x80070570  نوشته بود...

 

۱۱ ویژگی مشترک افراد موفق

افراد موفق، چه مدیرهای حرفه‌ای و هنرمندان بین‌المللی و چه ورزشکار، دانشجو، کارگزار یا خانم خانه‌دار، همه‌ی آدم‌هایی که در درجات بالا به موفقیت دست یافته‌اند، تعدادی ویژگی مشترک دارند. ولی این ویژگی‌ها نیستند که از آن‌ها افرادی موفق ساخته؛ این صرفاً رفتارها و اعمالی هستند که بین تمامی آن‌ها که بر وقت و تقویم و فضایی که اشغال کرده‌اند، کنترل دارند، مشترک است.

درک هر یک از این ویژگی‌ها و این که چطور می‌توانید خود را به سطح آدم‌های موفق برسانید، مهم است. پس از بررسی این ویژگی‌ها، به آدم‌هایی که می‌شناسید و بیشترین استفاده را از وقت و تلاششان می‌برند، نگاه کنید و ببینید چطور در هر یک از زمینه‌هایی که در فهرست آورده‌ام، ممتازند. سپس، فهرست خود را جفت و جور کنید و لااقل سه تا از اعمال را بنویسید که کمکتان می‌کند تا در هر یک از این ویژگی‌ها بهتر شوید.

هیچ یک از این ویژگی‌ها به طور ژنتیکی انتقال نمی‌یابد. همه‌ی این‌ها را می‌توان یاد گرفت و در برنامه‌ی معمول روزانه به کار برد. باید هر یک از این ویژگی‌ها را به اولویت خود تبدیل نمایید، پیامدهایشان را درک و آن‌ها را به بخشی از زندگی خود تبدیل کنید.

این مقاله را مطالعه کنید : اسرار موفقیت: ۱۰ ویژگی مشترک افراد موفق

۱-تعیین هدف‌های مشخص و معین

این هدف‌ها، گنگ و مبهم نیستند؛ واضح و دقیق‌اند و به روی کاغذ آمده‌اند و برای تکمیل شدن، چهارچوب‌های مشخص زمانی برایشان تعیین شده است. هدف‌های یک فرد موفق، همیشه بر روی کاغذ نوشته می‌شود؛ اگر چه کوتاه و تلگرافی‌اند تا با چند کلام بتوانند منظور را برسانند. این هدف‌ها در جایی مثل دفتر یادداشت یا کیف پول نگه‌داری می‌شوند تا فردی که آن‌ها را نوشته، بتواند راحت به آن‌ها رجوع نماید.

این مقاله را مطالعه کنید : نامه‌ بروس لی ثابت کرد : نوشتن هدف = رسیدن به هدف

ولی فرد هدف‌دار صرفاً هدف‌هایش را روی کاغذ نمی‌نویسد و قابشان نمی‌کند و مثل شعاری الهام‌بخش جلوی چشمش روی میز نمی‌گذارد. این فرد به هدف‌هایش به عنوان کارهایی که باید انجام شوند نگاه می‌کند؛ مثل همان کارهایی که در فهرست کارهای روزانه‌اش می‌نویسد که باید انجام شوند. او به هدف‌هایش نگاه می‌کند تا انجامشان دهد تا بعد بتواند آن‌ها را از روی فهرستش قلم بگیرد.

به همین خاطر، هدف‌های فرد موفق بر اساس «نگرش شخصی» پایه‌ریزی نمی‌شوند، بلکه «نتیجه محورند». آن‌ها خیلی مشروح‌تر از هدف‌های همتاهای نامنظمشان است. به عنوان مثال، یک فرد ناموفق ممکن است به عنوان هدفش بنویسد: «دست یافتن به سودی یک میلیون دلاری در ده سال آینده» که در ظاهر امر خیلی هم طبیعی به نظر می‌رسد. مطلبی که اعلام شده، مشخص است، هدفمند است و ضرب‌الاجلی هم برایش تعیین شده؛ اما آن را مقایسه کنید با فرد هدفمندی که ممکن است بنویسید: «توسعه‌ی فلان کسب و کار، ۳۰ درصد سالانه، در مدت پنج سال. پرداخت همه بدهی‌ها در طول شش سال با فروش درصدی از سهام فلان کمپانی. افزایش سود شخصی به ارزش یک میلیون دلار در ده سال آینده از طریق افزایش ارزش سهام به ۲۰ دلار در هر سهم».

فکر می‌کنید کدام‌یک احتمال دست یافتن به هدفشان بیشتر است؟ فردی که یک میلیون دلار واهی را هدف قرار داده، یا فردی که به طور مشروح هدفش را برنامه‌ریزی کرده؟ پاسخ به همان اندازه‌ی هدف‌هایی که نیاز دارید روی کاغذ بنویسید، واضح و آشکار است.

این مقاله را مطالعه کنید : با هدف‌گذاری شکست خواهید خورد، به سیستم‌ها فکر کنید!

۲-محترم شمردن وقت

آن‌ها که موفق‌اند و به نتیجه می‌رسند، هم برای وقت خود و هم برای وقت دیگران احترام قائل‌اند. شما فرد هدفمندی را نمی‌بینید که وقت روزانه‌ی خود را، مانند چیزی تمام نشدنی، به هدر بدهد. در واقع، افراد موفق، برای هر دقیقه‌شان ارزش قائل‌اند و به یک اندازه حواسشان هست چطور اوقات کاری و فراغتشان را می‌گذرانند. وقتشان را صرف کارهای بیهوده نمی‌کنند، و در مورد اتلاف وقت آدم‌های پیرامون خودشان نیز چندان آرام نمی‌نشینند.

احتمالاً به همان اندازه‌ی هر فرد موفق دیگری به کنترل وقت حساسیت دارم و برای وقت خود و دیگران احترام قائلم. علاوه بر آن که روزهایم از آغاز تا پایان دقیقاً برنامه‌ریزی شده‌اند، چهل سالی است دفتری دارم که مقدار خوابم را در آن می‌نویسم. این دفتر را وقتی به راه انداختم که مادرم گفت که فکر می‌کند به اندازه‌ی کافی نمی‌خوابم. در مورد درست یا غلط بودن حرفش مطمئن نبودم، بنابراین شروع کردم مقدار خوابم را نوشتن و کنترل کردن تا متوسط هفتگی، ماهانه و سالانه‌ی خوابم دستم بیاید. این کار خیلی سودمند از آب درآمد، کاشف به عمل آوردم که اگر چه شب به شب مقدار خوابم تفاوت دارد ولی متوسط سالانه‌ی خوابم ۵/۶ ساعت در شبانه‌روز است که در مورد فردی با متابولیسم من، خیلی زیاد است.

این که حساب ساعت‌های خوابم را نگه می‌دارم، شاید برای بعضی تعجب‌آور باشد؛ ولی افراد منظم ارزش این‌گونه اطلاعات را درک می‌نمایند. این اطلاعات به آن‌ها کمک می‌کند تصمیم‌هایی معقولانه درباره‌ی وقتی بگیرند که در برخی زمینه‌ها صرف می‌کنند، می‌خواهد خواب باشد یا کار یا بازی یا اصولاً هیچ کاری نکردن، با دانستن این که دقیقاً چقدر وقت در هر زمینه‌ای صرف می‌کنند و ارزش قائل شدن برای آن وقت، افراد منظم در مقایسه با آن‌ها که زمان را راحت از دست می‌دهند، شانس بیشتری برای دست یافتن به هدفشان دارند.

این مقاله را مطالعه کنید : بزرگ‌ترین دشمنان بهره‌وری : با ۵ قاتل زمان آشنا شوید

۳-به روی کاغذ آوردن همه‌ چیز

پیش پا افتاده‌ترین و جزئی‌ترین کارها در فهرست آدم موفق نوشته می‌شوند. چه بیرون گذاشتن آشغال باشد و چه تمام کردن یک پیشنهاد فروش، آدم هدفمند، همیشه فهرستی از کارهایی در دست دارد که در مدت زمان مشخص، باید به اتمام برساند.

جزئیات، آدم نامنظم را گیج می‌کند. افراد هدفمند هدف‌های درازمدت، بینابین و کوتاه‌مدت خود را درجایی که هر روز چشمشان به آن‌ها بخورد، می‌نویسند؛ و برنامه‌ی روزانه و فهرست کارهایی که باید انجام دهند، همه‌ جا با آنهاست. فرد نامنظم، گمان می‌برد فهرست کارهای روزانه که هر شب کنار تختش دارد، به اندازه‌ی کافی به کار و زندگی‌اش نظم می‌دهد. با این وجود، وقتی همکاران سازمان‌یافته‌اش بیش از او تلاش‌هایشان نتیجه می‌گیرند، نویسنده‌ی نامنظم فهرست، درک نمی‌کند کجای مسیر را اشتباه رفته. فکر می‌کند به همان اندازه‌ی همکارانش سازمان ‌یافته بوده، اگر چه دیده که آن‌ها هر شب دفتر برنامه‌ریزی و فهرست کارهایشان را به خانه می‌برند و فهرست یک صفحه‌ای او هم چنان روی میزش در دفتر باقی مانده است.

نوشتن همه‌چیز، از ساعتی که می‌خوابید تا وقتی که غذا می‌خورید، از کاری که اول انجام می‌دهید و بعد دومی و سومی و الی آخر، تنها راهی است که واقعاً می‌تواند در منظم ماندن و نتیجه گرفتن در زندگی، کمکتان کند.

این مقاله را مطالعه کنید : راز موفقیت : ۱۰ فوت و فن برای بهبود کیفیت نتایج که از آن ها بی اطلاعید!

۴-اولویت‌بندی

آدم‌هایی که بهترین نتیجه را از روزها، هفته‌ها، ماهها و سال‌های خود، چه در زمینه کسب و کار و چه در زمینه‌ی زندگی شخصی‌شان می‌گیرند، آن‌هایی هستند که کارهایشان را اولویت‌بندی می‌کنند و کارهای مهم را ابتدا و کارهای کم اهمیت‌تر را آخر از همه انجام می‌دهند. منظور البته این نیست که هر کار مهمی باید ابتدا همان سر صبح انجام شود. منظور این است که در صورت جلسه‌ی کارهایی که باید انجام شوند، کارهای مهم در اولویت قرار می‌گیرند و سایر کارها گرداگردشان طبقه‌بندی و انجام می‌شود.

به عنوان مثال، اگر منتظر تماس تلفنی از طرف مهم‌ترین مشتری‌تان هستید تا درباره‌ی مسئله‌ی تجاری با اهمیتی صحبت کنید، قاعده‌اش این است که سایر تماس‌ها و کارهایی را که طی روز دارید، گرداگرد آن تماس برنامه‌ریزی کنید. اگر همکاری، پنج دقیقه قبل از تماس به دفترتان آمد، آدم هدفمند به آن فرد توضیح می‌دهد که منتظر تماس مهمی است و زمانی مناسب را برای آن همکار در نظر می‌گیرد که بعداً بیاید تا به کارش رسیدگی شود؛ اما فرد نامنظم، در حالی که همکارش وراجی می‌کند، نگران می‌نشیند و امیدوار است که آن فرد قبل از به صدا درآمدن تلفن، حرفش را بزند و برود پی کارش.

برای آدم هدفمند، اولویت‌بندی، یک فرآیند طبیعی است. تقریباً هر کاری بلافاصله با شماره‌اش، مطرح می‌شود. اگر موضوعات مهم دیگری در برنامه‌های روزانه وجود دارد، موضوعی که در اولویت قرار نداشته فراموش نشده؛ صرفاً به روزی دیگر و وقتی مناسب‌تر منتقل شده است؛ بنابراین، فرد هدفمند، به کارهای مهم همان ابتدا رسیدگی می‌کند و از وقتی که برای نتیجه‌ی مطلوب گرفتن تعیین کرده حداکثر استفاده را می‌برد.

۵-تمرکز بر روی کارهای پیش رو

از آن جا که همه‌چیز نوشته و اولویت‌بندی شده، فرد هدفمند نیازی ندارد ذهن خود را با کارهایی شلوغ کند که بعداً نوبتشان می‌رسد یا کارهایی که قبلاً تکمیل کرده. هر کاری توجه خاص او را به سوی خود جلب می‌کند. مهم‌ترین چیز در ذهن فرد هدفمند در لحظه‌ای که کاری را دست می‌گیرد، کامل کردن آن است تا سپس بتواند به کار بعدی بر روی فهرستش بپردازد.

تنها روش مؤثر افتادن این نگرش این است که فرد، اطمینان کامل داشته باشد که هر کاری دست گرفته، می‌تواند از وقت و زمانی که صرفش می‌شود، استفاده‌ی بهینه ببرد. این جا است که افراد نامنظم غالباً از مسیر اصلی خارج می‌شوند. به عنوان مثال، ساعت ۳ بعد از ظهر، قراری برای بازی گلف می‌گذارند ولی وقتی نخستین مرحله را آغاز می‌کنند، تازه یادشان می‌افتد که باید در اداره بودند و بر روی پیش‌بینی فروش ماهانه کار می‌کردند. دچار عذاب وجدان می‌شوند، دیگر حواسشان به گلف نیست و بدین ترتیب، در پایان روز نیز از هیچ کاری بهره نبرده‌اند.

فرد با دیسیپلین علاوه بر آن که می‌داند چه وقت باید پیش‌بینی فروش ماهانه را انجام دهد، می‌داند این کار چقدر طول می‌کشد و برای انجام این کار با کارآمدی حداکثری، از چه چیزی خود را محروم می‌کند. به خاطر این آگاهی، فرد هدفمند می‌تواند در یک زمان تعیین شده به زمین گلف برود و بازی لذت بخشی بکند و اوقات خوشی را بگذراند و فقط روی کاری که در لحظه انجام می‌دهد، یعنی بازی گلف، تمرکز داشته باشد.

Successful-people-are-simply-those-with-successful-habits-Brian-Tracy

انسان های موفق افرادی هستند که عادت های مثبت، مفید و سازنده ای دارند. برایان تریسی

۶-بررسی یک موضوع قبل از پرداختن به آن

فرد هدفمند، قبل از پریدن، جلوی پایش را نگاه می‌کند؛ او نه تنها راهبردی برای نزدیک شدن به کار، دست و پا می‌کند، بلکه بررسی می‌کند که آیا موضوع، شایستگی توجه و صرف وقت را دارد یا خیر. اگر این کار، فرد با دیسیپلین و سنجیده را به هدف‌های کوتاه یا درازمدتش نزدیک‌تر نکند، مهم نیست تا چه حد آن کار جذابیت دارد آن را رد می‌کند. ولی اگر کار با هدف‌هایش جور در بیایند، فرد سازمان‌یافته، کماکان درباره‌اش تأمل می‌کند تا مؤثرترین و کارآمدترین روش را برای ترتیب اثر دادن به آن پیدا کند. بیش از هر چیز فرد هدفمند می‌فهمد که وقتی را که روی عملی کردن نقشه‌ی کاری می‌گذارد، سرعت رسیدن به هدف و نتیجه‌گیری را ده برابر بیشتر می‌گرداند.

این مقاله را مطالعه کنید : راز موفقیت : چگونه در سال ۹۴ به تمام اهداف خود برسیم؟

۷-مدام در پی یافتن راه‌هایی برای بهتر شدن

من از سیستم خاص سازمان‌دهی‌ام (دفتر خط‌دار و مقواهای یادداشت)، سی سالی است به بهترین وجه ممکن استفاده می‌کنم. ولی این بدان معنا نیست که در این مدت دنبال روش‌هایی بهتری نبوده‌ام. من سیستم ده‌ها مدیر پرمشغله را بررسی و برخی از تمهیدهای آن‌ها را در سیستم خود ادغام نموده‌ام. ضمناً به صدها اسباب‌بازی الکترونیک سازمان‌دهی و ابزارهای برنامه‌ریزی گران قیمت، تقویم و برنامه‌ریز روزانه نگاهی انداخته‌ام، ولی هیچ ‌کدام به اندازه‌ی دفتر و قلم و مقواهایم، نیازهای مرا برآورده نساخته‌اند.

با این حال، هنوز جستجو می‌کنم، من هم مثل دیگر افراد هدفمند، دنبال راه‌هایی هستم تا آن چه انجام می‌دهم و روش انجامشان را بهبود بخشم. وقتی به چیزی برمی‌خورم که ظاهراً مثبت بوده، بررسی‌اش می‌کنم، گاهی در آن دست می‌برم و همیشه سعی می‌کنم ببینم چه خدمتی به من می‌تواند بکند. اگر با سیستم جدید، نتایجم بهبود یابند، می‌مانند. اگر نه یا تعدیلشان می‌کنم و یا رهایشان می‌کنم و به جستجو برای یافتن روشی بهتری ادامه می‌دهم.

به ندرت از زبان فردی هدفمند، می‌شنوید که بگوید: این کار را چون همیشه این طوری انجام داده‌ام، حالا هم این طوری انجام می‌دهم. همه‌ی ما کار کشته‌ایم، ولی مدام در جستجوی یافتن قلق‌های جدید هستیم.

این مقاله را مطالعه کنید : با ” جعبه آیزنهاور “، بهره وری خود را صد برابر کنید.

۸-واگذار کردن

اگر می‌خواهید به نتیجه‌ی مطلوب دست ‌یابید، باید به مسئله‌ی «واگذار کردن» توجه لازم را مبذول دارید. نمی‌توانید همه‌ی کارها را خودتان انجام دهید. در این زمینه تلاشی هم نباید بکنید. چون در برخی زمینه‌ها مثل بعضی‌ها خبره نیستید، اگر هم بخواهید همه‌ی کارها را خودتان انجام دهید، آن کارهایی هم که در آن تخصص دارید، با انسجام لازم انجام نخواهید داد. یا باید برخی کارها را به دیگران واگذار نمایید و به آن‌ها اعتماد کنید که آن‌ها را تکمیل کنند و یا موفقیت‌هایتان را فقط به کارهایی محدود کنید که می‌توانید از لحاظ فیزیکی از عهده‌شان برآیید.

آدم‌های منظم، بهتر از دیگران می‌فهمند که چه کارهایی فقط از آن‌ها بر می‌آید و بنابراین بیشتر وقت خود را صرف انجام آن کارها می‌کنند. کارهایی که می‌تواند توسط دیگران انجام شوند، واگذار می‌شوند تا فرد هدفمند بتواند در مدتی کم و با کارآمدی بیشتر کارهایی را انجام دهد که اگر قرار بود همه را خودش انجام دهد، به آن خوبی از عهده‌شان بر نمی‌آمد.

البته اوقاتی بوده که همه‌ی ما گفته‌ایم: «اگر می‌خواهی کاری را درست انجام دهی، باید خودت انجامش دهی.» اما فقط آدم نامنظم به چنین حرفی اعتقاد دارد.

۹-بدانید چه وقت به کار روزانه خاتمه دهید

وقتی آدم‌های موفق به کار روزانه‌ی خود پایان می‌دهند، چراغ‌ها را خاموش می‌کنند، در را می‌بندند و بدون هیچ تردید و احساس گناه یا اضطرابی به خانه می‌روند. منظور البته این نیست که فرد هدفمند همیشه هر کاری را که در برنامه نوشته، همان روز به پایان می‌برد. بسیاری اوقات، شرایطی ایجاد می‌شود که حتی سازمان‌یافته‌ترین و کارآمدترین فرد نیز به نتایجی که امید داشته، دست نمی‌یابد.

ولی آیا این بدین معنا است که چنین فردی دو ساعت بیشتر در دفترش می‌ماند و درباره‌ی این موضوع حرص و جوش می‌خورد؟ اگر آن دو ساعت او را به نتایج مورد نظرش نزدیک کند، بی آن که بر سر راه اولویت‌های دیگر بر روی فهرستش مانعی به وجود آورد، چنین اتفاقی نمی‌افتد. تنها اتفاقی که می‌افتد این است که این فرد، روزش را نسبتاً موفق تلقی می‌کند و کارهای ناتمامش را به روز بعد منتقل می‌نماید. چنین رویکردی باعث می‌شود که به خانه برگردد و بدون نگرانی، به موضوع بعدی بر روی فهرستش بپردازد، کارهای ناتمام را بعداً تکمیل خواهد کرد.

چنین فردی ضمناً می‌داند که چه وقت پروژه‌ای را به طور کامل کنار بگذارد. بعضی چیزها خیلی راحت به ثمر نمی‌رسند و شما هم نباید در موردشان اصراری داشته باشید. آن‌ها که دنبال نتیجه گرفتن از تلاش‌هایشان هستند قادرند چنین کاری انجام دهند و سپس به راهشان ادامه دهند.

۱۰-مدیریت هم زمان فضا و زمان

فرد هدفمند نه تنها حداکثر استفاده را از وقتی می‌برد که صرف کارهای روزانه‌اش کرده، از فضای پیرامون خود نیز بیشترین بهره را می‌گیرد و محیطی را که در آن زندگی و کار می‌کند، همیشه منظم نگه می‌دارد. چنین فردی را حتماً دیده‌اید؛ او همان کسی است که وقتی ضرب‌الاجلی نزدیک می‌شود، هیچ وقت وحشت نمی‌کند و در حالی که پیرامون خود و میز کارش را تر و تمیز نگه داشته، بیش از تمامی اطرافیانش کار انجام می‌دهد.

این محیط‌های منظم به فرد هدفمند اجازه می‌دهند بدون نگرانی درباره‌ی پرونده‌ای که تازه کنار دستش گذاشته‌اند یا پرونده‌ی قبلی که هنوز کنار دستش است، نگرانی نداشته باشد.

ولی این‌گونه سازمان یافتگی فقط به اداره محدود نمی‌شود. یکی از بهترین راه‌هایی که می‌شود فهمید آیا فردی به طوری جدی هدفمند هست یا خیر، این است که پیرامونش را بررسی کنید. آیا در خانه‌ای تمیز و منظم زندگی می‌کند؟ آیا کمدها و گنجه‌ها و قفسه‌های پرونده‌اش، درست طبقه‌بندی شده و منظم هستند؟ اگر این طور است، می‌توانید یقین داشته باشید که کارهایی که به عهده می‌گیرد با توجه دقیق به جزئیات، تکمیل خواهند شد. اگر نه منتظر نگرش و کاری شلخته و نه چندان ارضاء کننده باشید.

این مقاله را مطالعه کنید : ۶ نکته برای مرتب کردن و آراستن محل کار

۱۱-وقتی لازم است انعطاف‌پذیر باشید

آن‌ها که در تلاش‌اند تا به نتیجه‌ی مطلوب دست یابند، افرادی واقع‌گرایند و بهتر از خیلی‌ها حواسشان هست که زمان در جریان است و جدول‌های زمانی مدام تغییر می‌کنند؛ اما برخلاف افراد آشفته ذهن، آدم هدفمند، از این که با وجود جا به جایی و تغییر چیزها در اطرافش کماکان قادراست بدون از دست دادن تمرکز، وظایف خود را انجام دهد، لذت می‌برد. این چالشی است که او را سر ذوق و شوق می‌آورد. در حالی که دیگران دست‌های خود را از نومیدی بالا برده و تسلیم می‌شوند. فرد منظم و سازمان‌یافته از تغییرات استقبال می‌کند و بلافاصله به چیزها نظمی دوباره می‌دهد تا در چهارچوب شاخص‌های جدید، دستاوردهایش را به بیشترین حد برساند.

به عنوان مثال، اگر مشتری مهمتان که جدول زمان‌بندی روز خود را گرداگرد تماس او برنامه‌ریزی کرده‌اید، از طریق منشی‌اش اطلاع دهد که تا دو ساعت بعد قادر به صحبت با شما نیست، می‌توانید اولویت‌های بعدی خود را جا به جا کنید تا کارهای دیگر خود را بر روی فهرستتان، در چهارچوب شرایط جدید به انجام برسانید. یا این که تسلیم شوید و باقی روزتان را از دست رفته تلقی نمایید. این که چطور از عهده‌ی این‌گونه موقعیت‌ها بر می‌آیید، در موفقیت تأثیر به سزایی دارد.

این مقاله برگرفته از کتاب « راه و چاه موفقیت » نوشته ی مارک مک کورمک است.

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر