5 روش برای کسب رضایت مشتریان

راز موفقیت در کسب‌و‌کار را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: «مشتریان خود را خشنود کنید.» کلید آینده کسب‌و‌کار شما به میزان ایجاد چنین تجربه‌ای برای مشتریان بستگی دارد، یعنی خوشحال‌ کردن دوباره و دوباره مشتریان و مصمم ساختن آن‌ها برای ادامه همکاری با شما.
ادامه نوشته

تویوتا شرکتی که دانشگاه بهره وری جهان است

تویوتا نامی است که بیش از یک خودروساز معنا می دهد. تویوتا نمادی است از توسعه قوی یک شرکت، از کسب و کار خانوادگی به یک شرکت حقیقتا جهانی. شاید اگر همت و رؤیا و خطرپذیری کیشیروتویودا در راه‌اندازی خط تولید موتور گازوئیلی کوچک در گوشه ای از کارخانه ریسندگی پدر خود نبود امروز چنین تویوتای متفاوتی وجود نداشت.

ادامه نوشته

برنامه‌ریزی تبلیغات

برنامه‌ریزی مؤثر برای تبلیغات، یکی از زیرمجموعه‌های برنامه ریزی بازاریابی است. تبلیغات مؤثر نتیجۀ طرح بازاریابی قدرتمند است. بنابراین، تدوین طرح بازاریابی جامع و دقیق است که می‌تواند در این بخش شما را موفق کند.

سرگردان شدن در تبلیغات بسیار ساده اتفاق می‌افتد. خلاقانه‌ترین تبلیغات در دنیا اگر مخاطب هدف را از دست بدهند، هیچ ارزشی نخواهند داشت. این اصل از آن‌جا ناشی می‌شود که بهترین پیشنهاد در جهان هم اگر دربردارندۀ منفعتی برای مشتریان نباشد، بی ارزش خواهد بود.

ادامه نوشته

چه جایی را برای مذاکره انتخاب کنیم؟

در تصمیم‌گیری برای محل مذاکره، قبل از هر چیز باید به هدف‌ها و استراتژی‌هایی که برای مذاکره در نظر گرفته‌اید توجه کنید. با توجه به نوع اهداف و استراتژی‌اي که دارید، می‌توانید مکان خودتان، مکان طرف مقابل یا یک مکان بی‌طرف را برای مذاکره برگزینید.

ادامه نوشته

با عقب افتادن کارهای روزمره چه کنیم؟

شاید شما هم جزو افرادی باشید که تصمیمی در زندگی می گیرند و هیجان بالایی هم برای انجام آن دارند اما پس از مدتی آتش هیجانشان خاکستر می شود و فراموش می کنند چه نقشه ها در ذهن و چه آرزوها در دل داشته اند. وقتی هیجان این تفکرات از بین رفت دوباره به زندگی عادی و همیشگی برمی گردید بدون اینکه تغییری در خود، زندگی یا افکارتان ایجاد کرده باشید. اما چه بلایی سر آرزوهایی می آید که روزی هیجان بالایی برای آنها داشتیم؟ بیشتر مردم این تصمیم ها را پشت گوش می اندازند و برخی دیگر واقعا مشغله دارند. اما حقیقت هرچه که باشد، همیشه یک دلیل مخفی برای طفره رفتن وجود دارد.

اینکه برخی از کارهای خود را عقب بیندازید و امروز و فردا کنید، چندان اشکالی ندارد اما مشکل زمانی هویدا می شود که این تاخیر و پشت گوش انداختن ها باعث شود از زندگی عادی و روزمره خود هم عقب بمانید. این مساله همچون یک کارشکنی شخصی است، اما چرا این کار را همچنان ادامه می دهیم؟ دلایل مختلفی برای پشت گوش انداختن ها وجود دارد. جالب اینجاست که این نوع مسامحه کاری ها نشانه مشکلات دیگری هستند که در ابتدا خود را به صورت طفره رفتن نشان می دهند.

ادامه نوشته

راه های حفظ انرژی حتی پس از کار طولانی

گاهی اوقات دوست دارید تنبل باشید. دوست دارید پس از کار به محض رسیدن به خانه جلوی تلویزیون لم دهید و فقط استراحت کنید، علیرغم اینکه می دانید باید کارهای مفیدتری همچون مطالعه، تمیز کردن خانه یا خرید انجام دهید. در این مطلب چند ترفند را برایتان نام برده ایم که با رعایت آنها می توانید حتی پس از کار و خستگی های ناشی از آن نیز می توانید برای انجام کارهای شخصی خود انرژی داشته باشید.

  

ادامه نوشته

آشنایی با زبان بدن

حتماً این جمله را شنیده اید که «صدای عمل بلندتر از کلمات است.» این مسئله مخصوصاً در مورد «زبان بدن» صحت دارد. «زبان بدن» نوعی ابزار ارتباطی قدرتمند است که با استفاده از آن می توان دوست پیدا کرد و یا دیگران را به انجام کاری متقاعد نمود.

آشنایی با «زبان بدن» به شما کمک می کند مسائلی مثل جذابیت، حقیقت، اعتمادبه نفس و شرم را تشخیص دهید. شما با دقت در حرکات طرف مقابل می توانید به حقایق زیادی دست یابید. در واقع تمام ما آگاهانه یا ناآگاهانه از «زبان بدن» استفاده می کنیم. برای آشنایی بیشتر با این زبان به موارد زیر توجه کنید:

ادامه نوشته

هنر و تبلیغات

در ادامه مختصری در خصوص مفهوم هنر در تبلیغات جمع بندی شده است که برای دانشجویان رشته تبلیغات - بازاریابی و روابط عمومی مفید می باشد
ادامه نوشته

قانون هشتاد بیست

خیلی از ما با این قانون آشنا هستند

ولی ابتدا از خودمان شروع کنیم : چقدر رعایت میکنیم و ملکه ذهنمان شده !؟

در سال ۱۹۰۶ یک اقتصاد دان ایتالیایی به نام ویلفردو پارتو در حین تحقیقات راجع به ثروت در ایتالیا متوجه شد که ۸۰ درصد ثروت کشور در دست ۲۰ درصد افراد کشور است.

 او ۲۰ درصد با نفوذ و ثروتمند را * اقلیت مهم *و بقیه ۸۰ درصد جمعیت جامعه را * اکثریت کم اهمیت نامید * بسیاری از محققان این پدیده را در امور تخصصی خود مورد بررسی قرار دادند و به نتایج مشابه جالبی رسیدند.پیشتاز مدیریت کیفیت دکتر ژزف جوران که در سال ۱۹۴۰ در امریکا می زیست یک اصل جهان مشمول را شناسایی کرد و آن را به پارتو نسبت داد.او این اصل را اصل پارتو یا قانون ۲۰/۸۰ نامید.

قانون بیان شده یکی از مفیدترین مفاهیم موجود در زمینه مدیریت و زندگی است.به مثال های زیر توجه کنید:
 ۸۰ درصد سود شما مربوط به ۲۰درصد از محصولات یا خدمات شما است
 ۸۰ درصد بیماران دچار۲۰ درصد بیماری ها میشوند
 ۸۰ درصد انبار شما از ۲۰ درصد لوازم شما پر شده است
 ۸۰ درصد تصادفات مربوط به ۲۰ درصد جرایم رانندگی است
 ۸۰ درصد شاخص سهام مربوط به ۲۰ درصد شرکت ها
 ۸۰ درصد مشکلات پرسنلی سازمان شما مربوط به ۲۰ درصد کارکنان است

 

● جمله طلایی:
۸۰درصد موفقیت مربوط به ۲۰ درصد فعالیت ماست.

ما اغلب افرادی را میبینیم که در تمام مدت کار میکنند اما ظاهرا کار زیادی انجام نمیدن اما انجام یک یا دو کار اصلی را به بعد موکول میکنند.

قاعده کلی ۲۰/۸۰ میتواند به عنوان یک یادآوری روزانه در خدمت ما باشد و به ما یاداوار شود که:

۸۰ درصد زمان و انرژی خود را بر ۲۰ درصد انچه واقعا مهم است متمرکز کنیم.

 بدین منظور قبل از شروع هر کاری ، حتی حیایتی ترین کار و یا خوابیدن از خود بپرسید:

آیا این کار در زمره بیست درصد مهم است یا هشتاد درصد کم اهمیت؟

چنر پیام کوتاه

نعره هیچ شیری خانه چوبی مرا خراب نمی کند، من از سکوت موریانه ها می ترسم