عطر شالیزار
عطر شالیزار

عطر شالیزار

روحی

شهر نراق...

در تاریخ 1393/2/4با همراه همسر و دوستانم از شهر تاریخی نراق دیدن کردیم .

اطلاعات  و عکسهای زیبا از کوچه ها ،کاروانسرا،بازار،خانه های قدیمی و...این شهر زیبا و قدیمی :

-بافت تاریخی منحصر به فرد، ویژگی های خاص اقلیمی و اجتماعی، بهره گیری از آداب و رسوم خاص مردمان و کالبد بکر معماری سنتی از جمله شاخص های مهم نراق به عنوان تنها شهر ویژه کشور است.
-شهر نراق؛ واقع در 15 کیلومتری مسیر دلیجان به کاشان، دارای طول جغرافیایی 50 درجه و 40 ثانیه و عرض 33 درجه و 59 ثانیه و ارتفاع یکهزار وششصدو پنجاه متری از سطح دریاست که از سال 1339 با تاسیس شهرداری از نظر تقسیمات کشوری شهر محسوب گردید.
-نراق با وسعت حدود 70 کیلومترمربع به علت محاصره از سه طرف توسط کوهها ، دارای آب و هوای کوهستانی است، این خطه از طرف شمال به کوه ال و از سوی باختر در 18 کیلومتری به شهر دلیجان و از طرف جنوب به روستای سینقان وازسوی خاور در 22 کیلومتری به مشهد اردهال، 40 کیلومتری به نیاسر و در 70 کیلومتری به کاشان منتهی می شود.
-آب انبارها،بازار،کاروانسرا و... شهر نراق از شاهکارهای معماری دوره قاجار است که  آب انبارها در هر سه محله این شهر یعنی محله بالا، محله پائین و محله بازار دیده می شود.
-غار نخجیر دلیجان با 70 میلیون سال قدمت در منطقه گردشگری به وسعت 300 هکتار با همین نام در 5 کیلومتری باختر نراق نیز از نقاط دیدنی این شهر است.



نظرات 1 + ارسال نظر
بابک 1393,02,08 ساعت 18:01

بسیار زیبا دوست عزیز
دلم خواست

تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد